s a
Hogy dm s vnl (vagy kevsb teolgusan: a klyhnl) kezdjem, 1987-ben egy igazn eredeti tlettel llt elõ egy fiatal programoz (nv szerint Will Wright): kszteni kellene egy olyan programot, melyben a jtkos egy egsz vrosrt felelõs. gy a jtkban talajt kellett egyengetni, laknegyedeket kijellni, utat pteni, megszervezni a rendõrsget, tûzoltsgot s mg sok minden mst. Taln mr sokan kitalltk: igen a Sim City-rõl beszlek. A program olyan sikeres volt, hogy napjainkig kt folytatst rt meg (Sim City 2, Sim City 3000), s rengeteg klnt hvott letre. gy trtnhetett meg, hogy meglett 16-18 ves fiatal emberek jszakikat egy hangyaboly (Sim Ant), egy tanya (Sim Farm) vagy akr egy egsz bolyg (Sim Earth) abajgatsval tltttk.
s itt rkeznk el napjainkba. Amikor is a mester legfrissebb tlete nyomn egy (taln mg az eddigieket is fellml) jabb csoda szletett: The Sims. A program clja egy lakkzssg (azrt a legtbb esetben egy csald) letnek irnytsa, ami nem merl ki pusztn a hzuk megtervezsben s berendezsben. Aktvan beleszlhatunk mikor-ki-mit csinljon: frdj meg, olvass, fõzz, ssz, egyl-igyl, aludj, menj dolgozni (iskolba), stb... A program hossz hetek mltn is okoz mg meglepetseket. A cl termszetesen egy harmonikus kzssg kialaktsa, ahol mindenki boldog, elgedett a munkjval, sok kedves bartja van s azrt az anyagi javak sem megvetendõk.
De mi kznk neknk (Friends rajongknak) ehhez? Ht csak annyi, hogy ennek a programnak a segtsgvel lehetõsgnk nylhat egy kicsit Friends-et jtszani, rendezni, nzni; kinek mihez van gusztusa. Sõt!!! Egy amerikai csapat azt vette a fejbe, hogy a program modularitst kihasznlva tbb neves sznsz Sims-beli modelljt elksztve, letre kelti õket a jtkon bell. Alkotsaiknak a SimSTAR nevet vlasztottk. Szerencsnkre (gy ltszik õk is szeretik a sorozatot) az ltalunk oly annyira kedvelt csapat hat tagjt az elsõk kztt ksztettk el. gy mr semmi sem zavarhatja a virtulis lvezetet, hiszen kedvenceink olyanok, mintha most lptek volna ki valamelyik epizdbl.
Nhny kp, csak zeltõl:
|